طرز تهیه لازانیای اسفناج

لازانیای اسفناج | طرز تهیه لازانیای اسفناج

لازانیای اسفناج

 

مواد لازم لازانیای اسفناج :

 

اسفناج =300 گرم قارچ =نیم کیلو پنیر پیتزا =300 گرم

طرز تهیه لازانیای اسفناج
مواد لازم :
اسفناج =300 گرم
قارچ =نیم کیلو
پنیر پیتزا =300 گرم
لازانیا= یک بسته (300 گرمی)
خامه= یک بسته کوچک
شیر =یک لیوان
پیاز= یک عدد بزرگ یا دوعدد متوسط
پودر آویشن =یک قاشق مرباخوری
نمک و زردچوبه و فلفل =به مقدار لازم

 

طرز تهیه لازانیای اسفناج:


اسفناج و قارچ‌ها را می شوییم و خرد می کنیم.ابتدا قارچ ها را در تابه می‌ریزیم و یک قاشق روغن زیتون و چند قطره آب لیمو به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا آب آن کشیده شود، ولی سرخ نشود.

پیاز را خرد می کنیم و با کمی روغن تفت می‌دهیم به حدی که طلایی شود.سپس اسفناج را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا آب اسفناج کشیده شود و تفت بخورد. قارچ را هم که جداگانه آماده کردیم به اسفناج اضافه می‌کنیم.

خامه را با شیر رقیق کرده و به مخلوط اسفناج اضافه می‌کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن را اضافه کرده، می‌گذاریم اسفناج کمی بپزد و بعد از یکی دوجوش برمی‌داریم. مخلوط اسفناج باید کمی آب‌دار و شل باشد.

سپس در قابلمه بزرگی آب می‌ریزیم و می‌گذاریم بجوشد و کمی نمک و روغن در آب جوش می‌ریزیم و لازانیا را تک به تک درون قابلمه می‌گذاریم تا بپزد. حدود ده دقیقه زمان برای آماده شدن لازانیا لازم است. نباید لازانیا زیاد سفت یا زیاد نرم و وارفته باشد.

سپس لازانیا را از قابلمه خارج کرده و در ظرف آب سرد می‌گذاریم و بعد توی آب‌کش می‌ریزیم.ته ظرف پیرکسی را با کره چرب می‌کنیم و از ورقه‌های لازانیا در ظرف می‌چینیم و از مخلوط اسفناج روی لازانیا می‌گذاریم و روی آن پنیر پیتزا می‌ریزیم و به همین ترتیب ورقه‌های لازانیا و مخلوط اسفناج و پنیر را می‌چینیم تا ظرف پر شود و لایه رویی فقط ورقه لازانیا با پنیر پیتزا روی آن است.

فر را از قبل روشن می‌کنیم و روی درجه 180 تنظیم می‌کنیم. سپس ظرف لازانیا را در فر قرار می‌دهیم. مدت 20 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا پنیر روی لازانیا برشته شود و لازانیا آماده سرو کردن گردد.

این لازانیا بسیار خوشمزه‌تر و سبک‌تر از لازانیای گوشت است، به خصوص برای کسانی که گیاه‌خوار هستند یک غذای مناسب است. البته به خاطر پنیر پیتزا و خامه، کالری بالایی دارد، ولی روغن به کار رفته در آن بسیار کم است. میزان خامه را هم می‌توانید کم‌تر کنید

 

گردآوری 

سایت آموزشی