قارچ

قارچ | جشنواره قارچ ! انواع غذا با قارچ


قارچ

 


انواع غذا با قارچ

 


اردور با قارچ



مواد لازم:

قارچ نیم کیلو _ پیاز رنده شده 3عدد _تخم مرغ 4عدد _ روغن ونمک وفلفل به مقدار لازم _ کمی زعفران و مقداری جعفری

قارچهارا تمیز کرده ساطوری نمائید و سه عدد پیاز رنده شده را در روغن کمی تفت بدهید وسپس قارچهارا اضافه کرده ونیم سرخ کنید . مقداری آب و یا اگر موجود باشد مقداری آب گوشت به همراه نمک وفلفل به آن اضافه کنید و بگذارید بپزد . تخم مرغ ها را با مقداری زعفران بزنید و ظرف را از روی حرارت برداشته تخم مرغ هارا به آن اضافه کنیدو دوباره روی حرارت کم قرار دهید قدری که بسته شد مقداری جعفری خرد شده روی آن بپاشید و با چند دانه زیتون میل نمائید .


کباب قارچ


نوع اول
قارچ صدفی را در کره یا روغن بغلتانید. و سپس به آن نمک و فلفل زده به مدت 20 الی 30 دقیقه صبر کنید تا مزه بگیرد .بعد به سیخ کشیده ویا لای طوری سیمی قرار دهید بر روی آتش ذغال کباب کنید.(خواباندن در پیاز توصیه نمی شودزیرا باعث دنبه ای شدن قارچها میشود )


کباب قارچ به نوعی دیگر


تخم مرغ یک عدد آرد سوخاری یک قاشق روغن یا کره به مقدار کافی
تخم مرغ را خوب به هم بزنید و آرد سوخاری را کم کم به آن اضافه کرده به هم بزنید. قارچهارا در مایع فوق غلتانده و بر روی سینی فر که قبلا با روغن یا کره چرب کرده اید بچینید . میتوانید بر روی آنها سبزیجات معطرهم بپاشید . سینی را در فر گذاشته به مدت ده دقیقه در حرارت 180 درجه کباب کنید .


سس قارچ


مقداری قارچ را با چند دانه پياز خرد شده در مقداری آب گوشت بپزيد و له کنيد، سپس دو زرده تخم مرغ را بزنيد و داخل مايع نماييد و به مدت 10 دقيقه روی آتش بجوشانید بعد آنرا صاف کنيد و از آن استفاده نماييد. اين سس بيشتر برای غذاهايي که گوشت دارد استفاده می شود.


پای قارچ


پای غذائی است سرخ شدنی و خشک .
قارچ 250 گرم برنج 2پیمانه پیاز یک عدد تخم مدغ آب پز 3 عدد خمیر نان 120 گرم تخم مرغ زده شده 1عدد نمک و فلفل و ادویه به مقدار کافی
برنج را آب کش کنید . قارچ خرد شده و پیاز را با هم سرخ کنید .نمک و ادویه وفلفل را اضافه کنید . در ظرف دیگری یک لایه برنج و یک لایه از مواد قارچ ویک لا یه تخم مرغ بچینید و دوباره یک لایه برنج و........ تابالای ظرف ادامه دهید سپس روی ظرف رابا خمیر نان بپوشانید و تخم مرغ زده شده را روی آن بمالید و در فر به مدت 15 دقیقه در درجه بالا قرار دهید تا طلائی شود . و سپس میل کنید .


سوفله قارچ


مواد لازم :
60 گرم کره _ 40 گرم آرد _ یک پیمانه شیر _ 4 عدد تخم مرغ _ 125 گرم پنیر پیتزا رنده شده _ 250 گرم قارچ خرد شده _ 30 گرم کره جهت چرب کردن ظرف ( ظرف باید نسوز باشد ) نمک و فلفل به میزان لازم .

کره و شیر و آرد ونمک و فلفل را با هم مخلوط کرده بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شود. زرده های تخم مرغ را یکی یکی به مایع اضافه کنید سپس مقدار زیادی ازپنیرررنده شده را به آن بیافزائید . قارچها را جداگانه تفت دهید . سفیده های تخم مرغهارا به هم زده تا پف کند و به مایع قبلی اضافه کنید . داخل ظرف سوفله را با کره چرب کنید و یک لایه از مخلوط را بریزید و سپس یک لایه از قارچ وباز یک لایه از مخلوط ویک لایه از قارچ تا ظرف پر شود .بقیه پنیر هارا روی آن بپاشید و به مدت20 تا 30 دقیقه در فر با حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد .
سوفله غذائی است خوشمزه با ظاهری دلچسب


قارچ شور


برای تهیه قارچ شوربه یک کیلو قارچ گوشتی که همان قارچ صدفی است و پنج قاشق غذا خوری نمک ونصف پیمانه سرکه و یک ونیم لیتر آب و سبزیجات معطربه همراه سیر _ فلفل به میزان دلخواه نیاز است .

ابتدا نمک و سرکه را در آب حل کرده بجوش می آوریم( برای پاستوریزه شدن ) درب قابلمه را گذاشته و صبر میکنیم تا سرد شود .سپس قارچهارا که با آب جوشیده سرد شده تمیزکرده ایم در ظرف شیشه ای چیده بر روی آن سبزیجات و سیر و فلفل را که قبلا شسته ایم قرار میدهیم (بخصوص سبزیجات را حتما خوب تمیز کنید)سپس آب و نمک سرد شده را بر روی آن اضافه میکنیم تا روی آن را بپوشاند . درب ظرف را محکم بسته در جای خنک به مدت حدود بیست روز نگهداری میکنیم . سپس مصرف شود.

رعایت پاستوریزه کردن همه اجزا بخصوص ظرف شیشه ای و حتی درب آن موجب سالم ماندن شورها میشود . همیشه خراب شدن شورها مثل کفک زدن ویا له شدگی آنها وغیره به خاطر رعایت نکردن بهداشت است . از ورود قارچهای هوازی و میکروبها به داخل شورها باید جلوگیری نمود.


سوپ قارچ


قارچ یک کیلو ، تخم مرغ 3 عدد ، خامه 100گرم،فلفل دلمه ای یک عدد، آرد 2 قاشق سوپخوری ، آب گوشت یا آب مرغ 5لیوان ، آب لیمو 2قاشق نمک و فلفل به میزان دلخواه،،،،،

قارچ وفلفل سبز را خرد میکنیم و در روغن تفت میدهیم . سپس روی حرارت آب گوشت ویا آب مرغ را روی آن ریخته آرد را کم کم به آن اضافه کرده و به هم میزنیم تا گلوله نشود .تخم مرغ ها را روی آن شکسته هم میزنیم . کمی نمک و آبلیمو را خوب میزنیم و داخل سوپ میریزیم به هم زده از روی حرارت بر میداربم. سوپ را داخل ظرفی ریخته و آنرا با خامه و مقداری جعفری خرد شده تزئین میکنیم .



ماکارونی با قارچ


ماکارونی یک بسته ، گوجه فرنگی 125 گرم ، قارچ 250 گرم ، پیاز یک عدد ، رب گوجه فرنگی 2قاشق سوپخوری ، فلفل دلمه ای خرد شده یک پیمانه ، نمک و فلفل به میزان کافی ،،،،

قارچ را تمیز کرده و خرد کنید و در روغن سرخ کنید . پیاز و فلفل دلمه ای را هم سرخ کنید . رب گوجه به آن اضافه کرده به هم بزنید گوجه فرنگی را پوست کنده و ریز خرد کنید به مواد اضافه کنید نمک وفلفل را هم اضافه کرده و با حرارت کم بپزید .

در ظرف بزرگی آب ریخته دو قاشق نمک و یک قاشق روغن به آن اضافه کنیدو وقتی به جوش آمد ماکارونی را در آن ریخته به مدت 8 تا 10 دقیقه بجوشانید . سپس آبکش کرده و موادی را که قبلا آماده کرده اید به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید و به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید . و سپس نوش جان بفرمائید .


کتلت قارچ


قارچ 500 گرم __ 4عدد تخم مرغ __ مقداری آرد نان سفید __ نمک و فلفل وروغن به مقدار کافی

قارچهارا چرخ کنید ویا ریز ریز خرد کرده و تخم مرغها را به آن اضافه نموده مقداری آرد الک شده روی آن بپاشید و خوب به هم بزنید . سپس روغن را در ظرفی روی حرارت گرم نموده و مواد را با قاشق به صورت گرد در روغن داغ شده بریزید . درب ظرف را گذاشته و پس از مدتی که ته آن سرخ شد بر گردانید تا طرف دیگز آن سرخ شود . سپس نوش جان کنید .

 

گردآوری 

سایت آموزشی