خمیر

خمیر | طرز تهیه خمیر جادویی برای غذاها

خمیر

 

طرز تهیه خمیر جادویی برای غذاها

 

 

مواد لازم برای۶ نفر:
شکر ۴ قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن ۶ قاشق غذا خوری
شیر یا آب ۱ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
خمیر مایه ۳ قاشق چای خوری
آرد ۳ لیوان

 

طرز تهیه خمیر جادویی :


۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
۵- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ، بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.
۶- نکته :این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ،نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.

 

 

 

گردآوری 

سایت آموزشی