سقف خانه هایتان را خورشیدی کنید

احتمالا وقتی ایلان ماسک از این صحبت کرد که می توانید سقف خانه هایتان را خورشیدی کنید ، اکثر مردم حرف او را مثل یک شوخی می دانستند.

سقف های خورشیدی جدید در چهار مدل رونمایی شده و طراحی بسیار زیبایی دارند. مدل کاشی های شیشه ای طرح دار، کاشی های شیشه ای صیقلی، کاشی های شیشه ای توسکانی و کاشی های تخته سنگ که هر کدام از این ها زیبایی خاص خود را دارند، اما در مجموع سبک واحدی از سقف های خورشیدی را می سازند.

تسلا سقف های خورشیدی می سازد

نکته دیگری که در مورد این سقف ها وجود دارد این است که این سقف ها به راحتی نور خورشید را از خود عبور می دهند، اما از هر زاویه ای که نگاهش کنید مات به نظر می رسند.

کاشی های فعلی تا حدود ۹۸ درصد کارایی دارند و به گفته ایلان ماسک تسلا در حال همکاری با کمپانی ۳M است که تا میزان زیادی کمک به ذخیره انرژی و جلوگیری از هدررفت آن خواهد کرد.

تسلا سقف های خورشیدی می سازد

از طرفی ماسک می گوید که سقف های جدید قیمت به مراتب کمتری نسبت به سقف های سنتی دارند. هر چند تسلا از اینکه قیمت ثابتی را برای سقف های خورشیدی تعیین کند، خودداری کرده است، به این خاطر که ممکن است در آینده جزئیات بیشتری را با توجه به موقعیت هر خانه و ویژگی های آن به آن ها اضافه کند.

مصالح استاندارد اولیه برای ساخت این سقف ها نه تنها زیان مالی نخواهد داشت، بلکه قیمت خانه ها را نیز افزایش می دهد و این به سود مالکان خواهد بود. سقف های خورشیدی جدید تسلا انرژی اضافی را در واحدهای باتری Powerwall ذخیره خواهند کرد تا در مواقع ضروری بتوان از آن استفاده کرد.

جزئیات جدید سقف های خورشیدی تسلا تا تابستان سال آینده به آن اضافه خواهد شد و تسلا تصمیم دارد تا یکی از چهار مدل پیشنهادی را بر روی آن ها اجرا کند تا به مرور طرح های جدیدتری را روانه بازار کند. از آن جایی که این سقف ها از کوارتز ساخته شده اند، احتمالا دو تا سه برابر سقف های با جنس آسفالت دوام خواهند داشت. البته خود ماسک ادامه می دهد که :«سقف های جدید تسلا بیشتر از خانه ها دوام دارند.»

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

منبع: techcrunch