لازانیا

لازانیا | طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

لازانیا 

 

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده

 

 



مواد لازم لازانیا :

لازانیا 1 بسته

گوشت چرخ کرده 300 گرم

 پیاز 2 عدد

پیازچه 1 عدد
سیر 3 حبه

 فلفل دلمه ای 1 عدد

هویج 2 عدد

 جعفری خرد شده 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

 پنیر پیتزا به مقدار لازم

 نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیا :

اماده سازی ورقه های لازانیا : درون قابلمه ای بزرگ اب ، کمی روغن و نمک اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید ، پس از جوش امدن اب ورقه های لازانیا را تک تک درون اب در حال جوشیدن بیندازید و پس از 5 تا 10 دقیقه ( طبق دستور روی بسته بندی ) لازانیاها را با آب سرد ابکشی کنید.
اماده سازی مواد داخل لازانیا : پیاز و سیر را خرد کنید ، درون ماهیتابه روغن بریزید سپس پیاز و سیر خرد شده را بهمراه نمک و فلفل اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند ، پس از نرم شدن سیر و پیاز باید گوشت چرخ کرده و هویج رنده شده را اضافه کنید.
با حرارت متوسط مجدد تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی بپزد ، پس از تغییر رنگ گوشت پیازچه ، فلفل دلمه ای خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید ، در آخر نیز جعفری خرد شده را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.
ته ظرف پیرکس را با کمی روغن یا کره چرب کنید ، مقداری سس فید ته ظرف بریزید و پخش کنید و یک لایه ورقه لازانیا ته ظرف بچینید ، مقداری از مخلوط گوشت روی لایه لازانیا قرار دهید.


روی گوشت مقداری سس سفید مخصوص لازانیا که اماده کرده اید بریزید و مقداری پنیر پیتزا روی سس سفید بپاشید ، لایه بعدی لازانیا قرار دهید و … ( این کار را لایه لایه تا تمام شدن مواد انجام دهید ) ، لایه اخر نیز باقی مانده سس سفید و پنیر پیتزا بپاشید.
ظرف را درون فری که از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 20 – 30 دقیقه قرار دهید ، پس از پخته شدن لازانیا و اب شدن لایه های پنیر میتوانید شعله بالایی فر را برای چند دقیقه روشن کنید تا روی پنیرها طلایی شود ، لازانیا را از فر خارج کنید و پس از 15 دقیقه که کمی خنک شد سرو کنید.


نکته ها :

میتوانید بجای جعفری خرد شده از 1 قاشق چایخوری پودر آویشن استفاده کنید ، استفاده از پیازچه اختیاری میباشد و میتوانید آن را حذف کنید ، بجای رب گوجه فرنگی نیز میتوانید 2 عدد گوجه نگینی خرد شده اضافه کنید.

 

 

گردآوری 

سایت آموزشی