سرمایه گذاران در استارت آپ ها دنبال چه هستند؟

استارت آپ | سرمایه گذاران در استارت آپ ها دنبال چه هستند؟

استارت آپ

 

سرمایه گذاران در استارت آپ ها به دنبال چه ویژگی هایی هستند؟

 

سرمایه گذاران در استارت آپ ها به دنبال چه ویژگی هایی هستند؟

شما می دانید که هم محصولتان و هم کاری که قرار است انجام دهید، از نظر خودتان بسیار جذاب است. اما مسئله این جا است که کارآفرینان دیگر هم همین تصور را در باره کار و محصولشان دارند. پس باید به سرمایه گذاران احتمالی نشان دهید که شما و تیمتان همه خصوصیت هایی که آن ها به دنبالش هستند را دارید. مهم ترین نکته این است که بیشتر سرمایه گذاران اهمیت چندانی به محصول نمی دهند، در واقع تیم ارائه دهنده برایشان اهمیت بیشتری دارد.

در شکستن مرزها و قوانین شجاع باشید!

سرمایه گذاران در استارت آپ ها بسیار تحت تاثیر آدم هایی قرار می گیرند که شجاع باشند و توانایی شکستن قوانین را داشته باشند. کارآفرین معروف، ریچارد برانسون می گوید: « در این مسیر هیچ وقت یاد نمی گیرید که قوانین نوشته شده و معین را دنبال کنید.»

البته این به معنی نیست که یک باره همه حد و مرزها را رها کنیم. هرچند اگر بتوانید به سرمایه گذاران نشان دهید که از چه راه هایی بر خلاف معمول برای موفقیت کارتان استفاده کرده اید، شانستان برای گرفتن بودجه ای مناسب بالاتر خواهد رفت.

به هر حال، اگر مجبور شدید برای موفقیت قوانینی را زیر پا بگذارید، نگران باشید. بسیاری از کارآفرینانی مثل Sam Walton، Li Ka Shing و حتی Paris Hilton جزو آن دسته از کارآفرینانی هستند که بالاخره قوانینی را شکسته اند.

انعطاف پذیر باشید!

بنیان گذاران یک استارت آپ باید بتوانند خودشان را با تغییرات وفق بدهند. البته مقصود فقط تغییرات تدریجی و به مرور زمان نیست، باید ببینید که می توانید با یک تغییر ناگهانی کنار بیایید و با آن منطبق شوید؟ اگر یک قرارداد بزرگ را از دست بدهید چه می کنید؟ اگر مثلا یک تغییری در مقررات باعث شود که شما برای گرفتن مجوزهای جدید پیگیری های بسیار بیشتری داشته باشید، چه کار می کنید؟ باید این توانایی را داشته باشید که با

ایجاد هر تغییر مسیر خودتان را پیدا کنید.

در این مواقع بر روی نقاط مثبت و توانایی های استارت آپ تمرکز کنید تا بتوانید از پس این تغییرات بربیایید. برای سرمایه گذاران در استارت آپ ها مثال بزنید و از تجربه های قبلی تان در مواجهه با تغییرات ناگهانی صحبت کنید. برایشان توضیح دهید که چه کارهایی در گذشته انجام داده اید.

نشان دهید که همه اعضای تیم مهم و منحصر به فرد هستند!

اخیرا این سوال بسیار در Quora مطرح شده است. اینکه سرمایه گذاران کارآفرین و ریسک پذیر در تیم استارت آپ به دنبال چه چیزی هستند. یکی از مهم ترین نکاتی که در جواب ها بسیار مورد توجه قرار گرفت این بود: آن ها می خواهند مطمئن شوند که همه اعضای تیم واقعا برای دلیل محکمی در آن جا حضور دارند.

مشخصا هیچ جایی برای نیرو و بار اضافی بر روی گروه وجود نخواهد داشت و بنیان گذاران استارت آپ ها برای گرفتن بودجه باید ثابت کنند که هر کسی کار مشخصی انجام می دهد که با نبودنش انجام آن کارها امکان پذیر نیست. بعضی وقت ها این تفکر باعث می شود تا حتی از خیر تعدادی از اعضای تیمتان بگذرید. به هر حال قبل از قرار گرفتن در این مسیر باید نقش همه اعضا را دوباره تعریف کنید.

به سرمایه گذاران اطمینان دهید که تجربه کافی را دارید!

این برای سرمایه گذاران در استارت آپ ها مهم است که بدانند تیمی که قرار است با آن ها وارد همکاری شوند آیا تجربه کافی برای کار را دارند و آیا اصلا می ارزد که با آن ها همکاری کنند؟ در حالت ایده آل باید نشان دهید که قبلا هم تجربه تاسیس استارت آپ هایی را داشته اید و سرمایه گذاران قبلی تان از این قضیه بسیار منتفع شده اند.

این آمادگی را داشته باشید که بر روی تجربیات زندگی و کارتان که باعث شده به اینجا برسید و رو به جلو حرکت کنید، تمرکز کنید. پس از این سرمایه گذاران را از توانایی هایتان مطمئن کنید.

گروهتان را منسجم و متحد نشان دهید!

کار گروهی و رابطه بین افراد بسیار مهم است. هیچ سرمایه گذاری دوست ندارد که با فاجعه پس از متلاشی شدن گروه دست و پنجه نرم کند. گروهتان را منسجم کنید. مسائل درونی را حل کنید و تصویری متحد از خودتان به سرمایه گذار نشان دهید.

فهمیدن اینکه سرمایه گذاران احتمالی از شما چه می خواهند، گام بسیار بزرگی در فرایند آمادگی شما برای صحبت کردن با آن ها است. از این مطمئن شوید که شما و هم تیمی هایتان همان چیزی را که سرمایه گذاران می خواهند ارائه می دهید و توجهشان را جلب می کنید.

 

گردآوری 

سایت آموزشی