گجت‌های دسکتاپ ویندوز را چگونه حذف کنیم؟

گجت‌های دسکتاپ ویندوز را چگونه حذف کنیم؟

ساعت، وضعیت آب و هوا، ماشین‌حساب و حتی بازی فکری پازل از جمله گجت‌هایی است که می‌توانید آنها را به دسکتاپ ویندوز 7 اضافه کنید تا بدون نیاز به برنامه‌های جانبی اطلاعات موردنظر را در زمینه‌های مختلف کسب کرده یا خودتان را سرگرم کنید.این گجت‌ها که برای استفاده از آنها باید روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ Gadgets را انتخاب کنید، برای بسیاری از کاربران مفید است

و هیچ‌گونه مزاحمتی نیز ندارد، زیرا در صورت فعال‌ نکردن هر یک از گجت‌ها، هیچ تغییر محسوسی در دسکتاپ ویندوز مشاهده نمی‌شود.با این حال برخی کاربران علاوه بر تمایل نداشتن به استفاده از این گجت‌ها، وجود گزینه Gadgets را در منوی کلیک راست ویندوز اضافه می‌دانند. چنانچه شما نیز این گزینه را مزاحم می‌دانید یا به هر دلیل دیگر قصد دارید آن را به‌طور کامل حذف کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1ـ به کنترل‌پنل ویندوز مراجعه کرده و در کادر جستجوی موجود در بالا سمت راست صفحه، عبارت features را تایپ کرده سپس از فهرست نتایج روی گزینه‌ Turn Windows features on or off کلیک کنید.

2ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده فهرستی از امکانات فعال یا غیرفعال در سیستم‌عامل قابل مشاهده است.برای غیرفعال کردن گجت‌های دسکتاپی کافی است گزینه‌ Windows Gadget Platform را پیدا کرده و علامت چک‌مارک کنار آن را غیرفعال کنید.

3ـ در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و با فشار کلیک راست ماوس روی دسکتاپ، نبود گزینه‌ Gadgets را در منوی به‌نمایش درآمده بررسی کنید.گجتها وسیله هایی ابتکاری، خلاقانه و جدید هستند و از فناوری های نو بهره می برند. آنها گاهی می توانند بسیار گرانقیمت باشند. کار با آنها لذت بخش است

و خیلی جالب به نظر می رسد. گجتها می توانند کارهای مختلف را برای ما آسانتر کنند.نکته مهم در به کار بردن این واژه تازه و جدید بودن وسیله ای است که گجت نام می گیرد، برای مثال تلفنهای هوشمند در زمان ارائه به عنوان یک گجت بسیار کاربردی شناخته می شدند ولی شاید بهتر باشد که دیگر برای معرفی آنها از واژه گجت استفاده نکنیم.

مطمئنا واژه گجت بی اختیار خیلی از ما را به یاد شخصیت کارتونی کاراگاه گجت می اندازد، حالا که معنی کلمه گجت را با هم مرور کردیم می توانیم متوجه شویم که چرا اسم کاراگاه گجت برای این شخصیت انتخاب شده بود : ابزارهایی که کاراگاه همیشه همراه داشت و از آنها استفاده می کرد.

 

تاریخچه کلمه گجت :

در مورد اینکه واژه گجت از کجا پیدا شده روایتهای مختلفی وجود دارد. به عقیده ای کلمه گجت تغییر یافته کلمه فرانسوی "gâchette" به معنی قطعه ای از ماشین است. داستان دیگری اختراع کلمه گجت را به Gaget شرکت سازنده مجسمه آزادی نسبت می دهد، زمانی که آنها مدل کوچکی از مجسمه را درست کردند و به بازار عرضه کردند.همینطور گفته میشود دریانوردان قرن نوزدهم هم جزو اولین کسانی بودند که این کلمه را به کار می بردند، آنها هرچیزی را که اسمش را فراموش می کردند گجت صدا می زدند !

 

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

 

+ 0 مخالفم - 0