یکی از این سرویس‌های محبوب گوگل ، نقشه گوگل است

آموزشی : پیمایش نقشه گوگل با صفحه‌کلید

 

 

 پیمایش نقشه گوگل با صفحه‌کلید

 



به‌جرأت می‌توان گفت تمام سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل کاربردی است و همین کاربردی بودن آنها موجب شده کاربران زیادی را از سراسر دنیا به خود اختصاص دهند.


 


یکی از این سرویس‌های محبوب نقشه گوگل است که با پشتیبانی بسیار خوب از کشورهای مختلف از جمله ایران، این امکان را فراهم کرده تا کاربران در هر زمان و مکان روی دستگاه‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی خود به کمک اپلیکیشن‌ها یا مرورگر اینترنتی از آن استفاده کنند.

استفاده از سرویس نقشه گوگل در رایانه و توسط مرورگر براحتی امکان‌پذیر است، اما این راحتی زمانی افزایش می‌یابد که شما از میانبرهای صفحه‌کلید کمک گرفته و پیمایشی سریع و روان در نقشه داشته باشید. آیا می‌دانید کدام میانبرها در انجام این پیمایش سریع در خدمت شما هستند؟

حرکت: اولین پیمایش در هر نقشه، حرکت در نواحی مختلف است. برای انجام این کار کافی است از کلیدهای جهت‌نما کمک گرفته و به سمت شمال، جنوب، غرب و شرق حرکت کنید. همچنین می‌توانید با فشار همزمان دو کلید در جهت‌هایی مانند شمال‌غرب، شمال‌شرق و.... نیز حرکت کنید.

بزرگنمایی: بزر‌گنمایی ساده‌ترین بخش کار است. پس از پیمایش به محدوده موردنظر کافی است کلیدهای + و – را از پد اعداد صفحه‌کلید در سمت راست فشار داده یا همین کلیدها را بدون نیاز به نگه داشتن کلید Shift از بالای بخش حروف، فشار دهید.

حرکت در خیابان: چنانچه در منطقه‌ای حضور دارید که قابلیت Street View در آن فعال است و می‌خواهید پیمایش در خیابان را به‌کمک میانبرهای صفحه‌کلید انجام دهید، کافی است از کلیدهای بازی‌خورها کمک بگیرید؛ کلیدهای W,S,A,D که به ترتیب برای حرکت رو به جلو، عقب، چپ و راست طراحی شده‌اند.

 

منبع : بیتوته