حذف و برداشتن پسورد هارد اکسترنال

۴ روش کاربردی حذف و برداشتن پسورد هارد اکسترنال و اینترنال

پسورد گذاری روی هارد دیسک دسترسی به دیتا را غیر ممکن می کند و در صورتی که رمز عبور را فراموش کنید هیچ ابزار عمومی یا پیش فرض برای بازیابی یا برداشتن آن در سیستم وجود ندارد.خوشبختانه با استفاده 4 روش کاربردی برای بازیابی پسورد فراموش شده هارد دیسک که در مطلب امروز انزل وب معرفی می کنیم می توانید مجددا به اطلاعات هارد دسترسی پیدا کنید ، با ما همراه باشید.


 

برداشتن و بازیابی پسورد هارد دیسک اکسترنال و اینترنال لپ تاپ و کامپیوتر

 Unlock and Recover Hard Drive Password Tools

فراموش کردن پسورد امری طبیعی است. به خصوص اگر از سرویس های برتر تولید پسورد آنلاین قوی دلخواه و تصادفی استفاده کرده و پسورد های طولانی تری را هم تولید کرده باشید. پسوردگذاری روی هارد دیسک تنها در لپ تاپ و کامپیوتر امکان پذیر است و تمام نرم افزار هایی که در ادامه معرفی می کنیم روی انواع هارد های HHD و SSD  توشیبا، هیتاچی و وسترن دیجیتال تست شده اند.

 

حذف پسورد فراموش شده هارد با HDD Unlock Wizard

HDD Unlock Wizard یکی از بهترین ابزارهای حذف پسورد هارد دیسک است که محیطی کاربر پسند دارد. این نرم افزار برای هارد دیسک HDD ، IDE و SATA قابل استفاده می باشد. دقت داشته باشید که با این ابزار علاوه بر بازیابی پسورد کل اطلاعات هارد را هم برای همیشه پاک و از دسترس خارج می شود.

الگوریتم این برنامه رمز عبور را به صورت کلی حذف می کند و امکان بازیابی آن وجود ندارد؛ اما با این کار هارد مجددا قابل استفاده خواهد شد.

نرم افزارهای کاربردی بازیابی پسورد هارد در لپ تاپ

بازیابی پسورد فراموش شده هارد اکسترنال و اینترنال با Victoria HDD

بانک اطلاعاتی قدرتمند Victoria HDD ابزاری تشخیصی برای بازیابی پسورد در هارد دیسک ویندوز می باشد. از قابلیت های این نرم افزار که سبب برتری آن نسبت به رقبا شده است می توان به کاهش حجم CPU اشغالی و رابط کاربری آسان تر برای استفاده اشاره کرد.

نرم افزارهای کاربردی بازیابی پسورد هارد در لپ تاپ

برداشتن پسورد هارددیسک با Ultimate Boot CD

با تایپ مستر پسورد ( master password)  به جای پسورد کاربری می توانید پسورد کاربری هارد را برای همیشه حذف کنید. جهت پیدا کردن مستر پسورد کافی اسن نام سازنده هارد خود را جست وجو کنید تا لیست مستر پسورد را مشاهده نمایید. با انجام این کار تمام اطلاعات هارد پاک می شود و بنابراین این روش توصیه نمی شود.

جایگزین این راه استفاده از نرم افزار Ultimate Boot CD می باشد. این برنامه سی دی ریکاوری است که سیستم عامل از پیش نصب شده ای در بردارد و امکان بررسی فایل ها و عیب یابی را بدون نیاز به هارد دیسک فراهم می سازد.

جهت استفاده از این ابزار مراحل زیر را طی کنید:

  1. Ultimate Boot CD را دانلود کنید
  2. نرم افزار را روی سی دی رایت کنید
  3. از منو اصلی برنامه مسیر “HDD” > “Diagnostic” > “MHDD v4.6” را طی کنید
  4. در این مرحله لیست هارددیسک ها را مشاهده می کنید. هارددیسکی که قرار است قفلی شکنی روی آن انجام شود را انتخاب کنید
  5. unlock را تایپ کنید و زمانی که از شما مستر پسورد خواسته شد 1 را تایپ کنید
  6. اگر پسورد صحیح بود و پذیرفته شد در مرحله بعدی DISPWD را تایپ کنید و در جواب عدد 1 را بفشارید (در این مرحله همزمان پیغام هشداری هم نمایش داده می شود)
  7. مجددا مستر پسورد را وارد کنید
  8. هارد دیسک بازیابی شد!

برای خروج ctrl + alt+ del را بزنید تا کامپیوتر ریبوت شود

نرم افزارهای کاربردی بازیابی پسورد هارد در لپ تاپ

حذف پسورد هارددیسک کامپیوتر و لپ تاپ با CMOSPWD

تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بخواهید تنظیمات بایوس را چک کنید و متوجه شوید قبل از شما کسی برای هارد درایو خواسته یا ناخواسته پسورد تعیین کرده است؟

در این مواقع با استفاده از نرم افزار CMOSPWD در کم تر از 10 دقیقه می توانید اطلاعات هارد را بازیابی کنید و پسورد را برای همیشه حذف نمایید. جهت استفاده از این برنامه گام های زیر را طی کنید:

  1. CMOSPWD را دانلود کنید. فایل را از حالت فشرده خارج کرده و در درایو C کپی نمایید.(در صورتی که در باز کردن فایل فشرده مشکل داشتید می توانید از روش های حذف و شکستن پسورد فایل RAR و ZIP استفاده نمایید)
  2. پنجره  RUN را با کلید های ترکیبی استارت و R باز کنید
  3. cmd را تایپ و اینتر را بزنید
  4. آدرس cd c:\cmospwd-5.0\windows\ را در cmd تایپ و اینتر را بزنید
  5. سپس ioperm -i را مجددا تایپ و اینتر را بزنید
  6. در مرحله آخر نوبت به تایپ cmospwd_win /k و اینتر می رسد
  7. حال به پنجره ای هدایت می شوید که حاوی اعداد “1” “2” و “0” می باشد.
  8. “2” را تایپ و اینتر را بزنید
  9. پسورد به سادگی حذف شد!

تجربه و نظر شما ؟

چه برنامه های کاربردی دیگری برای بازیابی یا حذف و برداشتن پسورد هارددیسک اینترنال یا اکسترنال لپ تاپ می شناسید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

نوشته توسط منا ظاهری

 

منبع: انزل وب