بازگشت به سه استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ

پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام
پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام -

دنیای استارت آپ ها پر از نوآوری است. شاید بازگشت به سه استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ برایتان عجیب باشد اما گاهی اوقات الگوهای...

بازگشت به سه استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ
مائده صدیقی

دنیای استارت آپ ها پر از نوآوری است. شاید بازگشت به سه استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ برایتان عجیب باشد اما گاهی اوقات الگوهای قدیمی پرکاربردتر هستند.

بازگشت به سه استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ

بیشتر آدم ها به دنبال کشف راه های جدید و به وجود آوردن آن ها هستند و به همین خاطر از استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ ها که ممکن است در بسیاری از مواقع بیشتر به کارآفرینان کمک کند، دور می مانند. این نوع نگاه بیشتر در محیط های کسب و کارهای جدید و استارت آپ ها اتفاق می افتد، اما فراموش نکنیم که دور ماندن از این فضا بیشتر به کسب و کارتان آسیب می زند چون اکثر استارت آپ های بزرگ و موفق در واقع از همان اصول قدیمی پیروی می کنند.

خودتان محصولتان را معرفی کنید!

این یکی از قدیمی ترین روش ها برای معرفی کاری است که انجام می دهید. خودتان دست به کار شوید و حتی درب خانه ها را بزنید. البته ممکن است این راه حل برای همه موثر واقع نشود، اما یکی از بهترین راه ها برای پخش شدن خبرها راجع به کار شما است.

بازگشت به سه استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ

معروف ترین مثالی که در این زمینه وجود دارد به خالق و موسس Tinder یعنی Whitney Wolfe بر می گردد. ولف اپلیکیشنی را که برای ملاقات آدم ها با همدیگر تعریف کرده بود، در یک تور برای دانشگاه های مختلف توضیح داد و تنها یک هدف داشت: جذب کاربران جدید. او مستقیما و به تک تک افراد توضیح می داد و آن ها را تشویق به نصب این اپلیکیشن می کرد. نیازی به توضیح نیست که بعد از این اتفاق کاربران Tinder به طرز چشم گیری و از ۵هزار نفر تا ۱۵هزار نفر افزایش پیدا کردند. هر چند که Tinder محصول خاصی به حساب می آمد و همه استارت آپ ها با در پیش گرفتن این روش لزوما موفق نخواهند شد، اما وقتی پای شروع کردن و ایجاد یک استارت آپ جدید و موفق در میان باشد، باید تمام حواستان را جمع کنید و تک تک این نکات را در نظر بگیرید.

به نمایشگاه ها و رویدادهای معتبر بروید!

یکی دیگر از استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ ها توجه به این مورد است که اگر صاحب یک استارت آپ هستید که برای دیگر برندها محصول تولید می کند، مثل استارت آپ هایB2B ، بنابراین رفتن به یک نمایشگاه درست و در زمان به موقع به موفقیت های احتمالی و اولیه کمک خواهد کرد. نمایشگاه ها بیشتر شبیه به فرصتی برای سرمایه گذاری هستند، اما اگر بازیتان را خوب اجرا کنید ارتباطات بسیار خوبی برای ادامه کار پیدا خواهید کرد.

فقط این نکات را در ذهن داشته باشید که اگر قصد سرمایه گذاری دارید، در نمایشگاهی معتبر شرکت کنید، کیفیت غرفه هایتان را مرتبا بازبینی کنید، مطمئن شوید که تیم اجرایی تان کاملا از کار آگاه هستند و می دانند چه می کنند، از حمایت شبکه های اجتماعی استفاده کنید و بسیار به ارتباطاتی که درون نمایشگاه با سایرین پیدا می کنید توجه کنید.

محصولتان را بفروشید!

از بین همه روش های قدیمی، استارت آپ ها برای معرفی کارشان و جذب افراد این کار را انجام می دهند. اگر با هزینه های پایین این کار را انجام دهید، تصویر ذهنی خوبی از خود بین آدم ها به جا می گذارید و مردم کم کم راجع به محصولتان صحبت خواهند کرد.

بازگشت به سه استراتژی قدیمی برای موفقیت استارت آپ

آن چیزی که در این میان از همه مهم تر است این نکته است که اگر به میزانی که فکر می کردید خلاقانه عمل نکرده اید و اتفاقی برایتان نیفتاده است، راه های خاص بازاریابی را فراموش نکنید. یادتان باشد که وقتی صحبت از ایجاد و توسعه یک استارت آپ خوب می شود همه گزینه های روی میز را باید بررسی کنید.

بروز ترین اخبار دنیای تکنولوژی را در کانال رسمی برسام دنبال کنید.

منبع: tech.co