نخوردنی های ام اس

ام اس | نخوردنی های ام اس

 نخوردنی‌های ام‌اس  . باید در نظر داشته باشیم رژیم غذایی مناسب مخصوصا اگر در ابتدای ابتلا به بیماری رعایت شود، باعث کند شدن سیر بیماری و کاهش ناتوانی در طول زمان می‌شود.

 ام اس

 

نخوردنی‌های ام‌اس

 

 غذا هایی که بیماران ام‌اس نباید بخورند

مهم است روی تغذیه خود دقت کنید و مواد حساسیت‌زایی را که باعث ایجاد حمله عصبی در شما می‌شود، بشناسید و کمتر مصرف کنید. تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، بادمجان و بعضی میوه‌ها بسته به درجه و نوع پیشرفت ام‌اس در بیماران باعث تشدید بیماری می‌شود.

افزایش وزن، شانس ابتلا به ام‌اس و حمله‌های آن را زیادتر می‌کند. پس مواظب افزایش وزن خود باشید و از مصرف چربی‌های اشباع خودداری کنید.

به خاطر تشکیل ترکیبات سمی و مضر برای بافت دستگاه عصبی مرکزی از غذاهای چرب بخصوص گوشت‌های چرب و چربی‌های حیوانی، سس‌های مایونز و فرآورده‌های لبنی پرچرب دوری کنید.
مواد غذایی فرآوری شده و آماده و شیرینی‌جات مصرف نکنید.

مصرف زیاد و نابجای ویتامین‌هایی چون A و B6 می‌تواند برای مبتلایان به ام‌اس خطرناک باشد.نمک کمتر مصرف کنید. نتیجه تحقیقی نشان می‌دهد بیماری افرادی که روزانه بین ۲ تا 5 گرم نمک مصرف می‌کنند، در قیاس با افرادی که روزانه کمتر از ۲ گرم نمک مصرف می‌کنند سرعت پیشرفت بیشتری دارد.

دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی احتمال تداخل دارویی و پیشرفت بیماری را بیشتر می‌کند. از آنها دوری کنید.

در دوره‌ای که برای درمان، کورتون مصرف می‌کنید، مصرف کمپوت‌ها به علت داشتن قند زیاد و مواد نگهدارنده حاوی سدیم برای شما مفید نیست.

مصرف لبنیات کم چرب به علت داشتن کلسیم و املاح معدنی برای بیماران ام‌اس که کورتون مصرف می‌کنند مفید است. چربی حیوانی و اشباع شده لبنیات برای ام‌اسی‌ها مفید نیست.

در بعضی بیماران چربی گوشت قرمز باعث تشدید حملات بیماری می‌شود، از گوشت قرمز کم‌چربی یا بی‌چربی استفاده کنید.

 

 

گردآوری 

سایت آموزشی